Giới trẻ thật khó chinh phục

Mình làm mục vụ giới trẻ cũng đã rất nhiều, nhưng có khi cảm thấy thật bất lực trước sự cứng đầu của các bạn trẻ. Mình đồng hành với các bạn trẻ cũng đã nhiều. Chúng nó cũng kính nể mình, nhưng sự kính nể đó nhiều khi không chuyển qua những hành động phản ảnh sự cảm nghiệm những điều mình dạy bảo. Chúng nó vẫn đi lễ, đi sinh hoạt, đi tham dự những chương trình này nọ mà mình tổ chức cho chúng nó. Nhưng rồi, chúng no lại lười biếng, lại bài bạc, lại ham chơi, lại nói dối, thậm chí còn ăn cắp ăn trộm. Mình không biết phải làm như thế nào mới cảm hóa chúng nó được. Chúng nó chưa có kinh nghiệm sâu sắc về Chúa, nên sự đạo đức chỉ ở mức độ nông cạn.

Nong Bua Lamphu, ngày 7.8.2011

4 comments:

Anonymous said...

I'm truly enjoying the design and layout of your blog. It's a very easy on the eyes which makes it much more pleasant for me to come here
and visit more often. Did you hire out a designer to create your theme?

Great work!
Review my site ... transfer news soccer january 2013

Anonymous said...

It's not my first time to pay a visit this website, i am visiting this web page dailly and obtain pleasant information from here daily.
Also visit my web page : transfer rumors man utd

Anonymous said...

Hello there! Do you know if they make any plugins to
safeguard against hackers? I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.
Any tips?
Feel free to visit my homepage ... pizza games big fish

Anonymous said...

Thе ρost offers νerifieԁ helpful to myself.

It’s quіte helpful and you're clearly really educated of this type. You have popped our eye to numerous opinion of this topic together with interesting and strong written content.

My web blog - buy ambien